Panamaba erve

 2011.08.03. 20:05

Jendyke sikeresen megerkezett Panamaba. Ma vagyok eloszor gepnel. Meg nem a nonel vagyok aki fogadni fog, hanem egy AFS-esnel. Neki van 2 gyereke es egy ferje.

Ja a telefonom nem mukodik, de van egy masik telefonom itteni szammal.

Minden eleg koszos es szemetes. Nagyon mas minden, leirni sem lehet. De azert megprobalom :) sok a taxi, mindenki azzal jar es eleg olcso. A buszokat is ugy intik le mint a taxit es akkorak a buszok, mint itthon a 9-12 szemelyes kocsik.

Net nicnsen a hazban ahol most vagyok. Se gep. A masik hazban nem tudok lesz-e. Ja a novel am talakoztam, amikor leszalltam itt Changuinolaban a buszrol (a varos, ahol lakom), el kellett mennie Panamavarosba es ugy volt, h tegnap megyek hozza, de aztan abbol nem lett semmi, talan majd ma.

Azert irok ossze-vissza, mert annyi minden van, amit irnek, de nem tudom hol kezdjem es h mirol irjak, ezert osszevissza minden, ami hebe hoba eszembe jut :D 

A buszon ide egy nemet cserediakkal j0ottem es osszeismerkedtunk egy izraeli pasival, aki tok kedves volt.

Egyebkent a kaja az altalaban rizs vmi hussal, leginkabb csirkevel.

Angolul kb senki nem beszel, ezert a nagyon keves spanyol tudasomat probalom tornaztatni es szotarral szaladgalok mindenhova. Amugy meg nagyon gyorsan beszelnek. De tenyleg, hihetetlenul. En meg lassan probalok osszerakni szavakat meg mondatokat. Biztos kicsit idegesito lehet, de ez van, ezert jottem h megtanuljak.

Nagyon elterjedt kutya a csivava, kb mindenhol csak azt lattam eddig. Itt is van,ahol most lakom, Szkubi a neve. A kiscsaj (7eves) vele tok jol elvagyok, mindig jon hozzam h jatszunk vmit. Tegnap kisminkeltem ot. Meg vele szoktam menni boltba kajaert.

A tengerpart nincs olyan kozel, mint en azt hittem. Kb 1ora, amennyire ertettem. De majd oda is mindenkeppen le szeretnek menni.

Eleg olcso minden,az otthoni arakhoz kepest szerintem. Ruhakat ugyan meg nem vettem, de mar nagyon szeretnek :) majd eljon az is. Csak aze lenne jo ha mar a nonel lennek, mert jo lenne kipakolni a borondombol es kimosni a szennyest, mert lassan elfogynaka  cuccaim :D

Na most ennyit, mert megyek vissza a hazba :) majd meg jelentkezem!!!

A bejegyzés trackback címe:

https://jendyke.blog.hu/api/trackback/id/tr673123526

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cs.peter 2011.08.03. 23:30:45

romlott a magyarod!:)

cs.peter 2011.08.03. 23:33:02

Összefüggéseket érzek a sok csivava és a "rizs valami hússal" között.

pahunrepublic 2011.08.05. 19:20:18

Szia, János vagyok Panamában élő magyar, te meddig leszel AFS-el egy évig? Santiagoban laksz? Hát igen rizses hús arroz con pollo minden azt fogsz enni, mert ez a szegények eledele, hogyha csak kis hús meg rizzsel van ha pedig olajbogyó meg kis mazsola van benne akkor e gazdagok eledele. Egyébként ajánlom figyelmedbe blogomat: hhtp://blog.panamainfo.hu és weboldalamat www.panamainfo.hu

jendyke 2011.08.05. 22:02:10

nem ott vagyok, hanem Bocas Del Toroban, szal kicsit messzebb, itt leszek egy evet, de meg csak most kezdodott :)

Godika_ 2011.08.05. 22:24:10

Na öcsém... idejön egy új ember, már nem is válaszol a kérdésemre :)

jendyke 2011.08.05. 23:14:27

@Godika_: egy olyan helyen voltam ahol fizetni kell a netert, habar nem sokat :) most pedig az egyetemrol nyomom. Igy megfelel Godiiika? :D

Godika_ 2011.08.05. 23:15:37

Tökéletes, köszi :D

jendyke 2011.08.05. 23:17:43

@Godika_: ja es a no geperol, akinel lakom :) mert azt sem hoztam :)

Godika_ 2011.08.05. 23:19:01

És annak milyen gépe van? Asztali vagy laptop?

Godika_ 2011.08.05. 23:19:32

Mondjuk kurvára nem tudom, hogy miért pont ez érdekes, amikor Panamával kapcsolatban feltehetnék 1000 más kérdést... dehát bocs, szakmai ártalom :DD

jendyke 2011.08.05. 23:26:39

@Godika_: igen toled nem is vartam mast :D most laptoprol nzomulok, vagy netbookrol, nemtom mi a kulonbseg :DD

Godika_ 2011.08.05. 23:32:22

Telepíts magyar billentyűzetkiosztást és tedd defaultra, biztos díjazni fogja a nő ;)

jendyke 2011.08.05. 23:34:17

@Godika_: ennek kb csak a felet nem ertettem, de asszem a valaszom nem :D boldogulok en igy is :)

Godika_ 2011.08.05. 23:40:54

No, hogy ne csak kockuljunk... :)

Milyen árak vannak ott? Mennyi pénzt vittél magaddal?

Meg mi az az egyetem, ahova jársz, mit tanítanak ott? Milyen tárgyaid lesznek?

jendyke 2011.08.05. 23:48:47

@Godika_: kozgazdasagtant fogok tanulni, de nemtom pontosan h mien oraim lesznek. hetfon kezdek, de nemtom mikor kapok orarendet..de azert ram annyira nem fognak szigoruan tekinteni, mint a tobbiekre (remelem:D)
arak eleg alcsonyak, meg a magyarhoz is kepest. Most annyit hoztam,h eleg legyen oktoberig, utana pedig kapok kartyan penzt :)

Godika_ 2011.08.05. 23:51:08

"meg a magyarhoz is kepest"

OMG, te tényleg nem tudsz már magyarul :D:D:D:D

jendyke 2011.08.06. 00:47:57

eloszor mast akartam irni naaaa:DD
süti beállítások módosítása