szeptember tizennegyedike

 2011.09.14. 19:44

Na visszatertem megint csak, mar sokan hianyoltak az irasaimat, ugyhogy most megkapjatok :)

Jovohetre a spanyol oramra fogok kiseloadast tartani Magyarorszagrol meg Gyarmatrol. Nem volt megszabva a tema, de en ezt valasztottam, mert ez szerintem szamukra is erdekes lehet, ha mar ott ul kozottuk egy magyar cserediak :) ugy sem tudnak sokat Europarol es Magyarorszagrol. De valamelyik nap egyik srac kerdezte, h hol lakom: Miskolc, Szeged, Debrecen? Csak amultam!! Kerdeztem h honnan ismeri ezeket es mondta h egy konyvben utanajart.. milyen aranyos :) Mutatok majd nekik kepeket, meg amiket meg otthonrol hoztam magyaros dolgokat majd beviszem. Szerintem jo lesz! Talan mar van ilyen szinten a spanyol tudasom,h megprobalkozhatok vele :) Majd kiderul.

Szombat este megkerdezte a mamam, h akarok-e vasarnap reggel menni templomba. Mondom igen, miert ne legalabb megnezem milyen. Reggel felkeltett, osszekeszultem a templomba, erre kozli, h az unokaoccse most megy a szigetre az anyukajahoz, nem akarok-e vele menni? Mondom a szigetre? johogy akarok menni mar!! Tehat imakonyv es fuzer helyett a bikinimet es a torulkozomet pakoltam be! Szoval a templomozas kimaradt. Motorcsonakkal mentunk a szigetre Juliannal (12 eves "unokatestverem"). Nagyon gyorsan vitt a csonak, kevesebb, mint fel ora alatt ott voltunk. Izgalmas volt. Aztan elmentunk az anyukaja hazaba ( nem tul szep), aztan a hotelbe, ahol dolgozik. Ott megebedeltunk (nagyon finom volt!) aztan jarkaltunk. Eleinte nem volt vmi elvezetes, mert esett az eso, de aztan elallt. Gyujtogettem kagylokat, lattam meduzat, csinaltam fenykepeket. (---Facebookon!) Utana tovabb mentunk es egy masik parton atoltoztunk es csobbantunk egyet a tengerben. Mint utolag kideult, az egyik legcsunyabb partot talaltuk meg, de nekem ez is nagy elmeny volt, elvegre nem minden nap uszkalok a Karib tengerben!! Utana Julian elkisert a csonakokhoz es en indultam haza. A csonakban talalkoztam egy kolumbiai sraccal, vele beszelgettem. Mondta, h sokkal szebb partok is vannak. Tehat legkozelebb vmi szebbet kell keresnem :) 

Most hetvegen pedig vmi bucsu lesz a szigeten, oda mindenkeppen szeretnek menni, ugy nez ki, h fogok is. Talan a szomszedommal, mert a mamam nem tud jonni. Vagy valamelyik cserediakkal, ok is akarnak menni, elvegre ilyen csak egyszer van egy evben. Nekunk meg csak egyszer az eletben! Egyebkent sok turista szokott menni a szigetre, azt mondtak, meg en is sok "feher embert" lattam. HAtha talalkozok magyarokkal is :) Elvegre mindenhol ott vagyunk!!

Mult het penteken Lauraval voltam majdnem egesz nap. O egy nemet cserediak Community Service programon (dolgozik, de nem kap erte penzt). Csaladot kellett cserelnie es amig nem talalnak neki ujat, addig Annanal van (ahol en is szoktam lenni neha, ha a mamam elutazik). Nagyon jo fej csaj, 19 eves, voltunk futni meg uszni, utana meg vasarolgattunk gyumolcsoket.. Kesobb atmentem oda,ahol a mamam volt, az egyik tanarhoz. O tanitja nekem hetfon es kedden a spanyolt, mar voltam ott maskor is. Megkinalt valami vodka-ananaszleval, azt iszogattak. Mondta, h o is szeretne jonni Mo-ra a mamammal egyutt jovore! En meg mondtam neki, h nagyon szivesen varjuk :) Ugy tunik, h komolyan gondoltak, mert mondta is, h akkor elkezdi felre tenni ra a penzt. Karacsonyra jonnek 2012-ben. Az ideit pedig en toltom itt veluk. Na arra meg kivancsi leszek :)

El akarnak vinni Costa Ricaba meg Kolumbiaba is, mondta a mamam. Costa Rica eselyesnek tunik, mivel oda kb 30 dollar az uti koltseg, mert eleg kozel van hozzank. De Kolumbiaba valami 500 dollar, szoval az lehet h bukta. De nem baj, Costa Ricanak is orulok :) 

Tegnap dolgozatot irtunk A gazdasag tortenelme-bol. 5 kerdesbol 2re tudtam a valaszt ugy nagyjabol, mert atolvasgattam, de a tobbit mar nem tudtam. Nem olyan konnyu ilyen tantargyat spanyolul tanulni az a helyzet! Ma pedig statisztikat kell tanulnom ha hazamegyek. A mamammal lesz oram es dolgozatot is irunk. Mondjuk a gyakorlati resze nagyon konnyu, mi szerintem 8.ban tanultuk, vagy elobb, de az elmeletet azt nem tudom. Amugy nagyon vicces, h volt mar olyan eset, amikor en segitettem a tobbieknek a matekkal :D es nem egyszer fordult elo :) de mi mar ezeket nagyon regen tanultuk, amiket ok most vesznek es neheznek talalnak. MEglepo tud lenni.

Na mostanra ennyit, majd jelentkezem, puszi mindenkinek! Irhattok ti is :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://jendyke.blog.hu/api/trackback/id/tr283227797

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása